Alle

Sr. testcoordinatorJO16970
Rol: Testcoordinator betalen
Type inzet: Tijdelijke inzet
Locatie: den Bosch
Start: ASAP
Duur: 6 maanden met optie op verlenging
Uren per week: 36-40 uren p.w.
Uiterste reactie datum: zsm.
tarief indicatie: Marktconform
Competentieprofiel:
Als testcoördinator ondersteun je de testmanager bij het uitvoeren van de opgestelde testaanpak. Je ondersteunt bij het opstellen en uitvoeren van de testscripts, waarbij je zorg draagt voor volledigheid, juistheid en afdekking van risico’s. De testscripts worden geschreven in samenwerking met business consultants en specialisten.
Naast het accepteren van de software welke door de leverancier wordt opgeleverd dient ook de migratiesoftware geaccepteerd te worden. Ook hier speel je een belangrijke rol.
Tests hebben betrekking op:
-  Software die wordt opgeleverd door de leverancier
-  Interfaces en migratiesoftware die intern worden ontwikkeld
-  Inrichting/configuratie van de totale oplossing
Deze rol vraagt om iemand die in staat is om op basis van inhoudelijke en feitelijke zaken anderen te overtuigen en mee te krijgen. Van de gezochte kandidaat wordt eveneens verwacht dat deze in staat is zorg te dragen voor het inrichten van de testomgeving.
Voor deze functie zoeken wij een testcoördinator met de volgende aantoonbare ervaring, kennis en competenties:
Ervaring:
  • Ervaring met vergelijkbare outsourcingtrajecten
  • Ervaring met het uitvoeren van testen in een complexe omgeving
  • Ervaring met risk-based testen
  • Kennis van de betaaldienstverlening en cards
  • Kennis/ervaring testmanagement (Tmap, ISTQB)
  • Kennis/ervaring met geautomatiseerd testen
  • Kennis/ervaring met Agile Scrum
    Competenties:
  • Analytische vaardigheden
  • Coaching
  • Communicatieve vaardigheden
  • Organisatiesensitiviteit
  • Resultaatgerichtheid
  • Enthousiasme en no-nonsense werkhouding
    Taken, werkzaamheden:
  • Zorgdragen voor het inrichten van de testomgeving
  • Opstellen van de testscripts in samenwerking met business consultants
  • Borgen van de kwaliteit van de testuitvoering
  • Vastleggen van de testresultaten
    Eigenschappen:
  • Enthousiaste energieke no-nonsense testcoördinator, die resultaten weet te boeken.
  • Goede communicatieve vaardigheden zowel in de Engels als de Nederlands taal
  • Zelfstandige werkhouding
  • In staat om discussies met (interne) stakeholders te voeren om gewenste situatie te bereiken
    Kennis niveau:
  • HBO/WO

Functioneel ApplicatiebeheerderJO16968
Rol: Functioneel Applicatiebeheerder
Type inzet: Tijdelijke inzet
Locatie: Woerden
Start: ASAP
Duur: 1 jaar met optie op verlenging
Uren per week:32-40 uren p.w.
Uiterste reactie datum:27-4-2018.
tarief indicatie: Marktconform

Korte beschrijving van de opdracht:
We zoeken beheerder met ruime ervaring voor onze Enterprise Content Management systeem (ECM). Je hebt ruime ervaring met de applicaties Documentum en dan in het bijzonder D2 in relatie tot Brava Viewer en MyInsight. Het gaat hierbij om het beheren van een oplossing voor het digitaal kunnen verwerken en archiveren van (digitaal) aangeleverde opgaven voor een mutatie of inschrijving in het Handelsregister.

Wat ga je doen?
Je houdt van dynamiek en je bent een stressbestendige zelfstarter. Natuurlijk is actuele, vakinhoudelijke kennis van data in bronsystemen en ICT een must-have in deze functie. Daarnaast heb je een ijzersterk analytisch denkvermogen, waarmee jij makkelijk verbindingen legt. Omdat je niet alleen accuraat bent, maar ook proactief en overtuigend, lever je een belangrijke strategische bijdrage aan de verbeteringsslag die wordt gemaakt in onze organisatie. Je hebt een plezierige, energieke drive die een positieve flow brengt in de kleine teams waarin je werkt.
IT Service ManagerJO16967
Rol: IT Service Manager
Type inzet: tijdelijke inzet
Locatie: regio Arnhem
Start: per direct, fulltime
Duur: tot eind 2018, met optie op verlenging
Uren per week: 40 uren p.w.
Uiterste reactiedatum: 27 april 2018
Tariefindicatie: marktconform


Functie-informatie

- End to end verantwoordelijk voor de kwaliteit van de aan hem/haar toegewezen platform services ,de instandhouding en wijziging van platform services en alle onderliggende diensten;
- Je werkt nauw samen met de technisch beheerders voor deze services
- Organiseert intake op de requirements en/of technische specificaties ;
- Is verantwoordelijk voor het inrichten/organiseren van alle operationele processen met als doel kwalitatief goede services te kunnen leveren (incident- change, problem, life cycle management, event management etc)
- Is verantwoordelijk voor implementatie van IT services en service changes
- Verantwoordelijk voor de inbedding van wijzigingen in de operatie volgens de overeengekomen standaarden
- Evalueert met afnemers van de service de performance en bruikbaarheid van de Service , analyseert afwijkingen en initieert verbeteringen.
- Houdt in overleg met alle actoren de werkinstructies voor instandhouding en wijziging van de IT Service actueel en monitort naleving
- In staat de wensen van de interne IMC afdelingen te vertalen naar underpinning contracts en OLA's.
- In staat zijn de verschillende belangen van de verschillende stakeholders af te wegen en adquaat omgaan met weerstand vanuit de stakeholders;
Medewerkers moeten in staat zijn om de complexheid van de systemen en relaties tussen deze systemen zich eigen te maken, waarbij er een nauwe samenwerking is met de service managers van de afdelingen Generic IT and Strategic IT. Het keten-denken is cruciaal voor een goede dienstverlening.

Functie-eisen
- Minimaal HBO werk- en denkniveau;
- Minimaal 3 jaar ervaring als service manager
- Kennis en/of ervaring met systeem integraties, CI/CD of DBA vanuit service management oogpunt
- Aantoonbare ervaring met bovengenoemde werkzaamheden;
- In staat zijn complex omgevingen en situaties te overzien;
- Creatieve, oplossingsgerichte werkhouding, stressbestendig; in staat zijn om bovengenoemde veranderingen te ondersteunen;
- Uitstekende beheersing van de Engelse taal;
- ITIL foundations V3 2011
- Je staat open voor feedback en draagt bij aan het team resultaat, ook als dit niet direct in je eigen belang is
- Ervaring binnen de Energiebranche

Enterprise ArchitectJO16964
Rol: Enterprise Architect
Type inzet: Tijdelijke inzet
Locatie: Amsterdam
Start: ASAP
Duur: 1 jaar met optie op verlenging
Uren per week: 36 uren p.w.
Uiterste reactie datum: 3 mei 2018 12.00 uur
tarief indicatie: Marktconform
Functieomschrijving
De enterpise architect dient invulling te geven aan de cluster overstijgende  architectuur zowel qua inhoud en documentatie als in het neerzetten van een werkelijk stadsbrede architectuur functie. Betrokkene werkt  4 dagen enterprise voor  Dienstverlening en Informatie en 1 dag voor Organisatie onderdeel Belastingen.

Werkzaamheden
De Enterprise architect heeft de volgende hoofdtaken:
  • Opstellen stadsbrede bedrijfs- en informatie architectuur modellen uitgewerkt in documentatie zowel voor een architecten publiek (Archimate) als een niet-architecten publiek
  • Communiceren en actief uitdragen van de architectuur
  • Beschrijven en ontwerpen van adviezen en (project start-) architecturen die kaderstellend zijn voor de inrichting van de informatievoorziening
  • Adviseren over ICT-ontwikkelingen, de risico's en kansen voor de informatiesystemen en de daaraan verbonden kosten en baten

Gemeentelijke organisatie
De gemeentelijke organisatie bestaat uit vier clusters, een bestuurs- en concernstaf en zeven bestuurscommissies (stadsdelen). De stadsdelen besturen samen met de gemeenteraad, burgemeester en wethouders de stad. De clusters Ruimte en Economie, Sociaal, Dienstverlening en Informatie en Bedrijfsvoering bestaan uit afdelingen die expertise hebben op een specifiek terrein, zoals sport, jeugd of parkeren. Zij werken beleid uit tot stadsbrede kaders waarbinnen de stadsdelen het uitvoerende werk kunnen doen. Ook bieden zij directe ondersteuning aan bewoners die dit nodig hebben, bijvoorbeeld op het gebied van participatie of werk. De stadsdelen houden zich onder andere bezig met de inrichting van straten en pleinen, groen en parken, inzamelen van huishoudelijk afval en welzijnswerk in de buurt. Ze zorgen ervoor dat wat ze doen, past bij de behoeften in hun stadsdeel en bij het beleid voor de hele stad. De opdrachtgever(s)
De gemeente verzamelt, bewerkt, bewaart en verstrekt allerlei gegevens. Zodra we betekenis geven aan die gegevens, kunnen we spreken van informatie. Die informatie hebben we nodig voor bijvoorbeeld het verlenen van vergunningen, het heffen van belastingen, het verzorgen van de financiële administratie en nog veel meer. Het zo goed mogelijk vast leggen en ontsluiten van informatie noemen we informatievoorziening (IV). Het doel van IV binnen de gemeente is ervoor te zorgen dat onze informatie zo goed en efficiënt mogelijk bijdraagt aan de doelen van de gemeente.Collega's met verschillende specialiteiten werken samen werken aan de informatievoorziening. Je kunt dan denken aan beheerders van applicaties, informatiebeveiligers, informatie-analisten, informatie-architecten, en meer. Zij zijn sinds 1 januari 2015 werkzaam voor informatievoorzieningseenheden (IVE's). Dat zijn vijf nieuwe organisatieonderdelen van de gemeente, die zijn ondergebracht bij de clusters. Er zijn circa 600 mensen aan het werk verspreid over de vijf eenheden.De eenheden Informatievoorziening hebben de volgende taken:
  • Het op planmatige en gestructureerde wijze ontwikkelen van de informatievoorziening van het cluster ter ondersteuning van de organisatie onderdelen
  • Het functioneel beheren, onderhouden en beschikbaar stellen van de informatievoorziening van het cluster (applicaties en gegevens)
  • Het verzorgen van de documentaire informatievoorziening  en archivering
  • Het plannen en bewaken van de bedrijfsvoering van de informatievoorziening van het cluster

Wensen/Eisen:- De aangeboden kandidaat is in het bezit van een erkende HBO diploma Bedrijfskundige informatica of in een vergelijkbare richting. Dit dient duidelijk te blijken uit het cv.
- De aangeboden kandidaat is Togaf en Archimate gecertificeerd
- Kennis van en ervaring met vendor management. Dit dient duidelijk te blijken uit het cv.
- Kennis van en ervaring met modelleren van processen, gegevens en software.
- De aangeboden kandidaat heeft uitgebreide kennis en minimaal 5 jaar ervaring in de afgelopen 7 jaar met het opstellen van project (start)architecturen en de toepassing van architectuurmethoden en-technieken.
- De aangeboden kandidaat heeft minimaal 2 jaar aantoonbare ervaring met;
- workflow management
- Business Rule ManagementHeeft de aangeboden kandidaat minimaal 2 jaar kennis en ervaring van gemeentelijk processen en systemen, en is deze ervaring opgedaan binnen een G4-gemeente?
BI ConsultantJO16962
Rol: BI Consultant
Type inzet: Werving&Selectie
Locatie: Midden Nederland
Uren per week: 40 uren p.w.
Uiterste reactie datum: zsm.
Consultant Business Intelligence

Als Consultant Business Intelligence ben je verantwoordelijk voor het zelfstandig realiseren van een ontwerp voor Business Intelligence en Datawarehousing oplossingen, inclusief het ontwikkelen en testen van nieuwe oplossingen. Je achtergrond komt uit de techniek, maar dat is voor jou niet meer het belangrijkste. Het gaat nu om de vertaling van de business case naar een effectieve (dwh) oplossing.

Wat je doet?
Je werkt zowel aan de business- als aan de technische kant van projecten in nauw overleg met de klanten. Je fungeert als partner van de klant. Je stuurt meerdere projecten aan en samen met een team specialisten ontwikkelen jullie een Business Intelligence of Management informatiesysteem. Je realiseert ontwerpen, ETL procedures, datawarehouses, OLAP-kubussen, dashboards, scorecards en overige managementrapportages.

Wat wordt er van jou verwacht?
Je beschikt over goede communicatieve vaardigheden en een hoog klant- en kwaliteitsbewustzijn. Je hebt WO- of HBO werk- en denkniveau met minimaal 2 jaar ervaring in het werkdomein van Business Intelligence, Datawarehousing en/of Corporate Performance Management.
Kennis van de verschillende tools binnen het front- en back-end domein. Daarnaast beheers je de Cognos en/of Microsoft BI producten. Door je achtergrond ben je in staat om over de grenzen van de stricte applicatie ontwikkeling heen te kijken, en ook aangrenzende gebieden als business analyse en infrastructuur in je werkzaamheden te betrekken.


Wat bieden ze jou?
  • Een goede werksfeer en korte communicatielijnen.
  • Een afwisselende baan in een gestaag groeiende, professionele management en consultancy organisatie met marktconforme voorwaarden.
  • Een fulltime dienstverband (40 uur per week)
  • Goede opleidingsmogelijkheden.
  • Serieuze waardering en beloning voor jouw ontwikkeling en je bijdrage aan de groei.
  • Een leaseauto, smartphone en laptop.
  • 25 vakantiedagen, met de flexibele mogelijkheid meer dagen op te bouwen (bij een aanstelling van 36 - 40 uur per week).
  • Prima secundaire arbeidsvoorwaarden met o.a. een pensioenregeling en de mogelijkheid om aandelen te kopen tegen een gereduceerd tarief.
Sr. ProjectleiderJO16959
Rol: Sr. Projectleider
Type inzet: Tijdelijke inzet
Locatie: Amsterdam
Start: 02-04-2018
Duur: 1 jaar maanden met optie op verlenging
Uren per week: 36 uren p.w.
Uiterste reactie datum: zsm.
tarief indicatie: Marktconform

Functieomschrijving
Heb jij passie voor het werken met data en technologie? Ben je nieuwsgierig en wil je bijdragen aan de ontwikkelingen en het gebruik van data en kennis in de gemeente? Dan zijn wij op zoek naar jou! 

Als Senior Projectleider GOB ben jij de aanvoerder van één van de teams die werken aan de ontwikkeling van de organisatie en de infrastructuur voor het ontsluiten en gebruiken van data in de gemeente ; DataPunt.

Werkzaamheden
De senior projectleider GOB opereert enerzijds in de DataPunt large scrum teamstructuur (roadmap-planning, infra services, architectuur, beveiliging) en anderzijds in de planning en control structuur van het GOB programma (eigen budget, rapportage en stuurgroep). De senior projectleider is verantwoordelijk voor het opstellen, afstemmen en bewaken van de GOB roadmap, bemensing van het GOB team per fase van het programma, periodieke proactieve afstemming met stakeholders, vormgeven en onderhouden van de formele verantwoordingsstructuur en de bewaking van budget en voortgang.
 
De opdrachtgever(s) DataPunt
In de Stad wordt sinds drie jaar gewerkt aan een nieuwe infrastructuur voor het ontsluiten en gebruiken van databronnen binnen en buiten de gemeentelijke organisatie. Deze infrastructuur is de stedelijke voorziening voor toegang tot databronnen op een gestandaardiseerde en veilige manier en draagt de naam DataPunt.
De website van de Stad is de zichtbare interface die gegevens die ontsloten zijn via DataPunt op een gebruiksvriendelijke wijze presenteert. Onderdeel van DataPunt is ook een uitgebreide catalogus van de beschikbare databronnen en een analyseomgeving die het mogelijk maakt om met behulp van moderne methoden onderzoek en analyse uit te voeren. Ook worden toepassingen ontwikkeld waarmee binnen en buiten de gemeente informatie wordt verwerkt en ingezet in operationele processen.
 
DataPunt wordt ontwikkeld op basis van de Agile werkwijze in een aantal zelfsturende teams (op dit moment 6). In totaal werken ongeveer veertig professionals, variërend van programmeurs tot ontwerpers en van infrastructuurexperts tot functioneel beheerders, aan DataPunt (ruim de helft ZZP). De omgeving draait in de cloud en er wordt zo veel mogelijk gebruik gemaakt van open source componenten. Ook de software die wordt ontwikkeld is open source.

Project GOB (Gemeenschappelijke Ontsluiting Basisgegevens)
Basisgegevens zijn de grondstof voor een groot aantal gemeentelijke processen. Zonder deze gegevens kunnen deze processen niet worden uitgevoerd. Basisgegevens worden bijgehouden in basisregistraties (door de wet voorgeschreven) en kernregistraties (door het college van B&W voorgeschreven). De afdeling Basisinformatie (BI) is verantwoordelijk dat deze gegevens voldoen aan de wettelijke voorschriften en op de juiste manier worden gebruikt.

 
Op dit moment levert de afdeling BI gegevens uit zeven basisregistraties en acht kernregistraties voor gebruik in de gemeentelijke werkprocessen. Daarvoor haalt zij de gegevens eerst op uit een gemeentelijke of landelijke bron, slaan deze op, maken kwaliteitsslagen, vertalen deze gegevens naar de juiste standaard en distribueren deze. Hiervoor gebruiken zij naast DataPunt op dit moment drie overige als legacy bestempelde systemen.
 
Wensen/Eisen (te verwerken in de motivatie):

-De kandidaat beschikt over een WO werk en denkniveau
-De kandidaat beschikt over kennis en ervaring op het gebied van GOB
-De kandidaat heeft meer dan 5 jaar ervaring als Sr. Projectleider/projectmanager, met een verantwoordelijkheid over een budget van minimaal 3-5 miljoen Euro per project
-Meer dan 3 jaar ervaring met Agile/Scrum
-De kandidaat werkervaring opgedaan in omgevingen met een groot aantal stakeholders en afnemers met niet-homogene belangen
-De kandidaat heeft werkervaring opgedaan met het managen van complexe ontwikkelprojecten in een qua complexiteit met de gemeentelijke organisatie vergelijkbare organisatie

Functioneel Ontwerper BIJO16958
Rol: Functioneel Ontwerper BI
Type inzet: Tijdelijke inzet
Locatie: Tilburg
Start: zsm
Uren per week: 36
Duur van de inzet: 6 mnd
Uiterste reactie datum: zsm
Tarief indicatie: ca 85,- per uur Excl Btw, all in

Voor een van onze opdrachtgevers in Tilburg, zoeken wij een ervaren functioneel ontwerper BI.

Rol:
Als Functioneel Ontwerper BI stel je samen met gebruikers en opdrachtgevers de functionele specificaties op waaraan een BI-informatiesysteem moet voldoen.
Bij afwezigheid van een bedrijfs-/informatieanalist, analyseer je de bedrijfsprocessen en stel je de eisen en wensen van de gebruikers vast.
De functionele specificaties worden vertaald in een functioneel ontwerp van het nieuwe systeem.
Je beheert en onderhoudt het ontwerp. Daarnaast begeleidt je ook regelmatig het opstellen van het technisch ontwerp.
Je helpt de testanalist ook met het opstellen van testplannen. En je zorgt ervoor dat aan de datamanagement eisen wordt voldaan voor het project/Epic.

Kennis en ervaring:
Je beschikt over een HBO/Universitair werk- en denkniveau met diploma en je hebt minimaal 5 jaar ervaring met BI en de processen.
Daarnaast heb je ervaring met SQL, DB2, datamanagement, DMM en datagovernance.
Je voelt je thuis in een (grote) project-/SAFe omgeving.
Je hebt kennis van Analytics.
Ervaring en/of affiniteit met bancaire sector en financiële dienstverlening is een duidelijke pre.
Je bent in staat om de impact van deze ontwikkelingen te beoordelen op toepassingsmogelijkheid voor de opdrachtgever en inpassing in de BI architectuur.
Je hebt ervaring met Scrum/Agile werken.
Tevens ben je resultaatgericht, pro-actief, zelf organiserend, analytisch, flexibel, ontwikkelgericht en je kunt goed samenwerken.

Van kandidaten die zichzelf herkennen in bovenstaand profiel, zien we graag een up-to-date CV voorzien van een op deze rol toegespitste korte motivatie. Graag zien we het gewenste Uurtarief daarbij vermeld. En tot slot het verzoek om reeds geplande cursusdagen, vakanties en dergelijk ook aan te geven in de reactie.
Systeem SpecialistJO16951
Rol: Ontwikkelaar
Type inzet: Tijdelijke inzet
Locatie: Apeldoorn
Start: 16-04-2018
Duur: 1 jaar
Uren per week: 36 uren p.w.
Uiterste reactie datum: zsm.
tarief indicatie: Marktconform

De functie
Je hebt na je HBO of WO opleiding bedrijfskundige informatica of informatica minimaal 3 jaar werkervaring opgedaan in het werken in de IT. Specifiek heb je ervaring en kennis van automatisering en Powershell. Indien je kennis en ervaring hebt met het werken met een flow automation tool is dat zeer gewenst. Kennis van Micro Focus Operations Orchestration is daarbij een pre. In deze functie ben je onderdeel van een van de 2 scrumteams van het robotorium. Je bent verantwoordelijk om iedere 2 weken jouw user stories te realiseren. We zijn op zoek naar een automation engineer die binnen het robotorium van het IT bedrijf een flink aandeel kan leveren in de totale waarde die we als team opleveren. We automatiseren IT eigen processen van het bedrijf zover mogelijk zodat de kwaliteit almaar verbeterd en handmatige handelingen niet meer nodig zijn. Je komt door je werkzaamheden bij veel verschillende afdelingen in contact met diverse technieken, vakgebieden en andere IT professionals waarbij we verwachten dat je communicatief vaardig genoeg bent om snel met elkaar tot de kern te komen en commitment creeert om de oplossing die je bouwt te laten dragen door de lijnafdeling. Je bent bekend met het werken onder architectuur en je daaraan te houden. Je bent in staat om te zorgen voor een doelmatig beheer van de scripts en flows die je oplevert en daarin mee te denken met het team om dat te verbeteren. Afgelopen half jaar hebben we al meer dan 95 onderdelen opgeleverd die onze collega’s letterlijk duizenden uren werk bespaard hebben, ons bedrijf veiliger gemaakt hebben en onze collega’s in staat stellen om nog sneller en beter onze klanten te bedienen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan een script om alle handelingen om een server in gebruik te nemen, of juist geheel af te sluiten te automatiseren. Zorgen dat wachtwoord resets volautomatisch lopen, volledig geautomatiseerde builds geïntegreerd en gedeployed worden. En een tool waarbij alle applicatiemanagers zelf hun services gepland down en up kunnen brengen zonder in het weekend te hoeven werken, etc, etc. Je pakt zelfstandig dmv Powershell en OO user stories op van de backlog. Je werkt samen met andere IT'ers van ons bedrijf cf governance en procesmodel. Je werkzaamheden bestaan vooral uit scripting en flow automation. Mogelijk komt daar nog het aansturen van een robot om te screen scapen bij. Medewerker wordt onderdeel van een van de 2 scrumteams van het robotorium. Daarbij wordt in 2 wekelijkse sprints user stories opgepakt en gerealiseerd. Daarnaast participeert de medewerker in kennissessies waar nodig in de interne Powershell of OO community. Tot slot kan de medewerker naast het realiseren van de user story ook vooraf een goede inschatting maken van de kosten van het op te leveren werk zodat realisatie van de user stories een positieve business case houden. Doel is om bij stijgende capaciteitsvraag de medewerker intern in dienst te nemen na 1 jaar. Bij afname backlog laten we de medewerker na 1 jaar weer gaan.
 
Het profiel
Je beschikt over: Een HBO-opleiding of hoger in informatica of bedrijfskundige informatica Kennis en ervaring met automation via Powershell Kennis van .NET en/of C# Kennis en ervaring met MF OO is een pre Affiniteit en ervaring met automatiseren uit eerdere opdrachten. Softskills: je bent pro-actief en iemand die het verschil wil maken. Je bent niet bang om ook de waarom-vraag te stellen en continu bezig met zichzelf te blijven ontwikkelen. Je bent actief in het zoeken naar nieuwe oplossingen en technieken en die eigen te maken. Je deelt graag nieuwe kennis met anderen. Je hebt een positief-kritische blik op eigen werkzaamheden, team en organisatie.
 
Jouw afdeling
“Wij” zijn het robotorium. Een 8 tal collega’s die volle bak gaan en in diverse technieken thuis zijn. Centraal hierin staan Powershell en Microfocus Operations Orchestration. Wekelijks houden we kennissessies om onszelf verder te ontwikkelen. In die sessies staat de geschreven code van die week centraal. Die doorlopen we op verbeteringen of alternatieve manieren om korter/beter onderhoudbaar te schrijven. Ook bespreken we terugkoppelingen van opdrachten en vragen uit de interne Powershell community. Sinds kort bespreken we er soms ook oplossingsrichtingen voor bepaalde user stories omdat iedereen naast Powershell hele verschillende disciplines in het IT bedrijf heeft en we samen veel meer weten. We vinden het namelijk extreem belangrijk onze kennis te delen en continu van elkaar te blijven leren. In het robotorium heerst een open sfeer waarin ieders inbreng serieus genomen wordt, we successen vieren en er ook veel gelachen wordt.

OntwikkelaarJO16941
Consultant / ontwikkelaar PresConnect

Start: zsm, 32-40 uur per week 
Periode: 3 mnd met optie tot verlenging 
Omgeving: Tiel 
 
Omschrijving: 
wij zijn op zoek naar een PresConnect Ontwikkelaar.

Beschrijving:
PReSConnect wordt binnen de organisatie gebruikt voor het afdrukken van grote hoeveelheden digitale datastromen/documenten en nota’s van onze opdrachtgevers. PresConnect is gekoppeld aan een Back-office omgeving welke hiervoor de output genereert.
Voor de aansluiting van een aantal nieuwe klanten zoeken we PresConnect ontwikkelaar die ons team tijdelijk komt versterken. Hij/zij dient zelfstandig de oplossingen te ontwikkelen, testen te faciliteren en daar waar mogelijk met de klant functionele requirements af te stemmen. Daarnaast zorgt de ontwikkelaar voor de borging van het beheer, waarbij de applicatiebeheerders de documenten moeten kunnen gaan oppakken.
Het team heeft een fijne, open en informele sfeer. Daarnaast is de ontwikkelaar mede verantwoordelijk het inregelen

Eisen:
- Afgeronde opleiding HBO+ Informatica
- Uitgebreide kennis van Planet Press / Pressconnect;
- Minimaal 3 jaar aantoonbaar ervaring met XML;
- Aantoonbare ervaring met geautomatiseerde gegevensverwerking;
- Aantoonbare kennis van CSS(Style sheets), HTML en Javascript;
- Aantoonbare ervaring met ASP.NET, XML, JSON, SOAP, SQLserver;

Wensen:
- Aantoonbare ervaring met een Agile ontwikkelproces en kan dit toepassen

DataBase Administrator SQL ServerJO16924
RoL; DataBase Administrator
Bij voorkeur op basis van werving en selectie [in dienst bij onze opdrachtgever]
Start: in overleg
Duur: langere tijd
Werklocatie: Amsterdam nabij het centrum dus reizen met ov is aanbevolen.
Onze opdrachtgever is financiële instelling en de ICT afdeling wordt gedreven door Passie voor het vak. Wil jij hier deel van uitmaken en heb je aantoonbare ervaring? Lees dan verder!
Functiebeschrijving:
Als Database Administrator ben je verantwoordelijk voor het optimaal functioneren van databases en hun besturingssysteem (SQL Server RDBMS systemen) conform overeengekomen prestatiekenmerken. Daarnaast geef je advies m.b.t. verbeteringen en uitbreiding van databases en hun database besturings systeem. Tevens lever je een bijdrage aan de oplossing van incidenten en structurele problemen in databases.
Vanzelfsprekend kijk je verder dan adhoc oplossingen en signaleer en analyseer je mogelijke verbeteringen van de databases en processen en adviseer je het management hierover. Ook denk je mee over manieren om het dienstverleningsniveau van de afdeling verder te verbeteren.

Functie eisen
Kennis en ervaring:
  • Kennis van ITIL processen
  • Kennis en ervaring met het operationeel beheer van SQL Server RDBMS, SSAS,SSRS,SSIS waaronder:
  • Ervaring met SQL Server Backup en Restore
  • Ervaring met SQL Server High availability (HA) en Disaster recovery (DR) (clustering, mirroring
    enz)
  • Ervaring met SQL Server performance tuning en troubleshooting
  • Ervaring met SQL Server monitoring
  • Kennis van het Relationeel model
  • Kennis en ervaring met T-SQL
  • Kennis en ervaring met Powershell

Affiniteit met de volgende kennis- en ervaringsgebieden is een pré:
  • MCITP (Microsoft certificering)
  • Kennis van Microsoft Azure
  • Relationeel modelleren
  • ERD
  • Ontwerpen fysiek datamodel
  • Systeemontwikkeling met SQL Server RDBMS,SSIS (SSRS en SSAS is een pré)
  • SQL Server performance tuning
  • T-SQL
  • Visual Studio database projecten (SSDT). Enige kennis van C# en .net data access

Profiel:
HBO werk en denk niveau
Minimaal 5 jaar werkervaring in vergelijkbare rol.
Flexibel, teamspeler en can do mentaliteit
Zelfstandig kunnen plannen en organiseren.
Goede communicatieve vaardighedenArbeidsvoorwaarden
Onze opdrachtgever is een mensgerichte organisatie met oog voor zaken als talentontwikkeling en carrièremogelijkheden. Elke medewerker is een talent. Het is aan jou om dit te benutten.
Naast marktconforme arbeidsvoorwaarden, de ruimte om werk en privé goed te combineren. Je krijgt veel vrijheid om je 36-urige werkweek in te richten.
Salarisindicatie tussen 55-65kInteresse? Zoek contact met Datapool en informeren je graag nader.
Applicatie beheerderJO16916

Rol: Applicatie beheerder
Type inzet: Vast dienstverband
Locatie: Zeist
Start: zsm
Uren per week: 32-40 uren p.w.
Uiterste reactie datum: zsm
Arbeidsvoorwaarden: Marktconform

Voor een van onze opdrachtgevers met als hoofdkantoor Zeist zoeken wij voor de invulling van een vast dienstverband een applicatie beheerder.

Binnen de klantorganisatie zorgt een klein team voor het centrale beheer van de IT-infrastructuur en de diverse bedrijfsapplicaties voor de verschillende vestigingen. Opdrachtgever ziet de verschuiving van facilitaire IT naar informatiemanagement, waarbij IT een primair onderdeel is van het primaire proces. Hierbij zoekt men voortdurend naar (nieuwe) applicaties die de interne organisatie en/of processen bij de klanten van de opdrachtgever kunnen vereenvoudigen. Hierdoor is ruimte ontstaan voor een (functioneel) applicatie beheerder.
Rol en verantwoordelijkheden
De gezochte applicatie beheerder wordt verantwoordelijk voor het beheer van de technische infrastructuur, het bijbehorende middelenbeheer en het technisch en functioneel beheer van diverse applicaties welke samen de bedrijfsprocessen van de opdrachtgever en haar klanten ondersteunen. De gezochte kandidaat is in staat klantomgevingen in te richten. Hij of zij fungeert als het centrale aanspreekpunt voor gebruikersvragen en zorgt voor het oplossen van problemen met de applicaties. Hierbij weet de ideale kandidaat prioriteiten te stellen, het overzicht te bewaren en op het juiste moment te escaleren aan één van de leveranciers. Rapportage aan het management behoort eveneens tot de taken en verantwoordelijkheden.
Kennis en ervaring voor deze rol
De kandidaat beschikt over de volgende ervaring en competenties:
-minimaal MBO werk- en denkniveau, bij voorkeur op gebied van informatietechnologie.
-kennis van Sharepoint, Office 365 en relationele databases (MS SQL, Oracle).
-Inzicht in bedrijfsprocessen en IT-toepassingen en kennis van of interesse in programmeren.
-Flexibel, klantgericht, analytisch en creatief zijn woorden die de kandidaat als persoon kenmerken.
-Daarnaast beschikt hij / zij over goede communicatieve vaardigheden en een goede beheersing van de Nederlandse en Engelse taal in woord en geschrift.

Van kandidaten die zichzelf herkennen in bovenstaand profiel, zien we graag een up-to-date CV voorzien van een op deze rol toegespitste korte motivatie. Graag zien we het gewenste bruto maand salaris en de beschikbaarheid daarbij vermeld. En tot slot het verzoek om reeds geplande cursusdagen, vakanties en dergelijk ook aan te geven in de reactie.