IT Service Manager

In de rol van IT Service Manager ben je binnen deze grote internationale speler op het gebied van infrastructuur verantwoordelijk voor het optimaal functioneren van de IT services die onder jouw verantwoordelijkheid vallen, voor een van de teams die onderdeel uitmaken van de  IT afdeling. 

Het betreffende team is onderverdeeld in 3 sub-teams:

1. Beheer team– Beheer van het Core management systeem: Bijhouden van vervangingen in het veld en nieuwe fysieke hardware die worden aangesloten: Test en in bedrijfsname en storingsbewaking
2. Het team dat zich bezig houdt met het Inrichten van het toekomstige Core management systeem
3. het Applicatie team verantwoordelijk voor data en applicaties.

De voornaamste focus voor deze rol zal bij een of twee teams liggen en je zult nauw samenwerken met de Service managers van de andere sub-teams. Hierbij ben je elkaars back-up en geef je gezamenlijk de toekomst vorm. De afdeling en de sub-teams zijn volop in ontwikkeling en gaan uit van de volgende waarden: eigenaarschap, verbinding, moed, continue verbeteren en flexibiliteit. Daarnaast maken de service managers deel uit van een team van service managers binnen het Nederlandse deel van de organisatie (dit met het oog op samenwerken, kennis delen en het vakgebied verder ontwikkelen).

Je opereert op tactisch niveau en hebt een centrale rol in het team om de diensten te coördineren, processen in te regelen en op te volgen en de dagelijkse hygiëne te verbeteren. Je hebt de vaardigheden om je te bewegen op verschillende niveaus en tussen diverse interne partijen en externe leveranciers die je nodig hebt om deze IT services goed te laten functioneren.

Je hebt de kennis en ervaring om zelfstandig te onderhandelen met zowel leveranciers als de business over de kwaliteit van de geleverde services en staat hierbij stevig in je schoenen. Daarnaast zorg je voor een strakke besturing van de operationele kosten en een goede samenwerking binnen de operationele keten.

  • Status

    Te verwerken

  • Locatie

    Gelderland

  • Start

    Z.S.M.

  • Uren per week

    40

  • Duur van de inzet

    18 Maanden

  • Tarief

    Marktconform

  • Referentie nummer

    ZR_9045_JOB

Wat ga je doen?

Je bent verantwoordelijk voor de eindgebruikers van jouw diensten. Jij bent het eerste aanspreekpunt voor de business met betrekking tot de kwaliteit van de operationele processen en uitvoering en escalaties;

·       Je monitort de KPI’s die met de gehele keten zijn afgestemd en monitort de SLA’s tussen de business en IT;
·       Je ontwikkelt en produceert periodieke service management rapportages over de kwaliteit van de dienstverlening;
·       Je initieert en coördineert verbeteringen in de dienstverlening, binnen de afdeling en de keten;
·       Je monitort budget, kosten, licenties en contract uitnutting en stuurt bij indien nodig.
·       Je coördineert en evalueert prio-critical incidenten.
·       Je monitort de naleving van het beleid en processen en stuurt bij indien nodig.
·       Je werkt mee in project teams en levert input bij onderhandse en Europese aanbestedingen voor jouw diensten.
·       Je bent verantwoordelijk voor de acceptatie van de non functional requirements voor oplevering van projecten en changes
·       Je stuurt op Application Lifecycle management en de daaruit volgende planning.

Ervaren IT Service manager toe aan een mooie langdurige klus?

Ervaren IT Service manager toe aan een mooie langdurige klus?

Wie ben jij?

– Je beschikt over HBO werk- en denkniveau;
– Je bent een Team speler, coach en verbinden;
– Je hebt+ 5 jaar ervaring als Service Manager of ervaring in een vergelijkbare functie;
– Je beschikt over hands-on ervaring met ITIL foundation V3 2011 of hoger.
– Je hebt ervaring met Agile ontwikkeling en de Scrum methodiek
– Je hebt (aantoonbaar) ervaring met leveranciers management
– Tot slot geldt ervaring met Europese aanbestedingen als een pré.

Welke competenties neem je mee om succesvol te zijn in deze opdracht:

– Keten / proces denken & organiseren;
– Organisatiesensitiviteit;
– Klantgerichtheid;
– Besluitvaardigheid;
– Overtuigingskracht;
– Stakeholder management;
– Planmatig werken;
– Communicatief vaardig (op alle niveaus in de organisatie)

Interesse gewekt? Laat het ons weten en we gaan graag met je in gesprek over de verdere details van deze rol en de betreffende organisatie.

Even sparren over deze opdracht?

Het is niet altijd makkelijk om te lezen of iets bij je past.  Feel free om ons te vragen wat wij ervan denken.

foto collage, personen, werken, datapool

Waarom deze opdracht met ons?

Niet alle opdrachten die wij publiceren zijn exclusief bij ons terecht gekomen en we kunnen ons voorstellen dat jij eens denkt; ken ik deze aanvraag niet al?  In dat geval kun je jezelf afvragen waarom je via ons wilt reageren.  Spar daarover gerust met ons of lees hier vast hoe werken via ons is.

Werken via datapool
icon datapool

Persoonlijk

Systemen ondersteunen maar maken nooit de echte match! Met ons hart maken wij de selectie, vanuit competenties, maar ook waar wij jouw drive voelen.  Daarmee geen ‘bulk’ werk, maar altijd open voor een goed gesprek.

Naakt

Iedereen maakt fouten of voelt zich wel eens ongemakkelijk, zo ook wij! Wij durven alles van onszelf te laten zien, ook onze kwetsbare kant.  Pro-actief eerlijk, dat is naakt zijn voor ons.

icon, datapool

Memorabel

Met een belofte “wij blijven bij”, moeten wij er toch alles aan doen om samen een moment te creëren waarop we met plezier terugkijken!

icon datapool

Verbinden

De basis van wat wij doen; jou aan de professional of opdracht helpen.  Maar ook verbinden wij ons aan jouw succes, want we geven nooit op als het even tegen zit!

Klaar voor de volgende stap?

Maak jezelf kenbaar bij ons!  Mail, bel, plan gelijk iets in.  Allemaal prima voor ons dus aan jou wat het beste voor jou uitkomt.  Wacht alleen niet te lang, het kan snel gaan.